521
ما به ندرت برای کسانی که از ما بهترند راز دل می گوییم . حتی از محضرشان می گریزیم .
در مقابل ، بیشتر اوقات اسرار خود را نزد کسانی اعتراف می کنیم
که به ما شباهت دارند و در ضعف ها و حقارت هایمان شریکند .
بنابراین ما نمی خواهیم خودمان را اصلاح کنیم یا بهتر شویم
زیرا در این صورت ابتدا باید به حکم عجز و قصور خویش گردن نهیم .
ما فقط می توانیم که بر حالمان رقت اورند و در راهی که می روند تشویقمان کنند .
خلاصه می خواهیم دیگر مقصر نباشیم و در عین حال برای تزکیه نفسمان هم قدمی بر نداریم .
{سقوط - آلبرکامو}
+ نوشته شده در جمعه یازدهم بهمن ۱۳۹۲ ساعت 12:8 توسط مسعود واحدی
|